Ferry service between Sri Lanka and South India to resume next year

Pak Bahasa

Administrator
Teammitglied
Registriert
2. Feb. 2011
Beiträge
13.910
Tue, Oct 7, 2014, 12:50 pm SL Time, ColomboPage News Desk, Sri Lanka. Oct 07, Colombo: Restoration work will begin on the ferry service between Sri Lanka and Rameswaram in India, once the Northern Railway Line to Thalaimannar is completed by December this year, according to an official of IRCON International.
India's state-owned, IRCON International is constructing the Madhu-Thalaimannar railway line in the North under an Indian Credit line.
The ferry service between the two countries is set to be initiated through the Indian Government with their undertaking of IRCON International.

more and source: http://www.colombopage.com/archive_14B/Oct07_1412666412CH.php
 

Grundsätzlich begrüsse ich es natürlich, wenn dort wieder eine Fähre fahren würde.

Solange aber in Indien die Frauen nicht mehr Schutz geniessen, würde ich dort keine Shoppingtour machen. ;)
 
Solange aber in Indien die Frauen nicht mehr Schutz geniessen, würde ich dort keine Shoppingtour machen. ;)
Das mit der Shoppingtour war eher ironisch gemeint. Daher auch das :-)

Ich würde schon mal die Fähre nutzen und mir ein kleines Stück Südindien anschauen.
 
[h=1]India, Sri Lanka mull resuming ferry services[/h]
External Affairs Minister Sushma Swaraj on Saturday discussed with her Sri Lankan counterpart Mangala Samaraweera the possibility of resuming ferry services between the two countries.
However, the Foreign Ministers did not discuss the fisheries issue. “Not a word about it,” Sri Lankan Foreign Minister told The Hindu soon after his meeting with Ms. Swaraj, but officials said the subject was likely to be discussed at her lunch meeting with Sri Lanka Prime Minister Ranil Wickremesinghe.
In addition to discussing agreements to be inked during Prime Minister Narendra Modi’s upcoming visit, the leaders discussed the possible resumption of ferry services in detail. India and Sri Lanka are very keen to resume the services at the earliest, Sri Lankan Foreign Ministry spokesman A.M.J. Sadiq told reporters after the bilateral meeting between the Ministers Friday morning.

more and source:

http://www.thehindu.com/news/nation...-swaraj-visit-to-sri-lanka/article6969292.ece
 
Prepare Jetties Before Launching Ferry Service: Lanka Tells India

By P K Balachandran
Published: 07th March 2015 06:18 PM
Last Updated: 07th March 2015 11:00 PM


COLOMBO: Sri Lanka has asked India to prepare the jetty in Rameswaram and help Lanka prepare the jetty at Talaimannar before launching a passenger ferry service between the two ports.

************

Quelle: www.newindianexpress.com
 

Rameswaram (Indien) to Talaimannar(Sri Lanka) Shipping service (rare video)

Man beachte das D am Nummernschild.
 
OMG! Vor langer Zeit habe ich auch mal so ein Ding gefahren (wenn auch nur bis Wien ;)). Deshalb ziehe ich heute noch meinen Hut vor der Nervenstärke der Fahrer/Besitzer des Bully (hieß er damals schon so?). Ich jedenfalls hätte _nicht_ zuschauen (oder gar filmen!) können, wenn mein Fahrzeug so verladen worden wäre...
 
Haha! Das sieht wirklich etwas abenteuerlich aus. :) Würde mich mal gerne mit denen unterhalten, die diese Reise unternommen haben. Da gibts bestimmt spannende Geschichten!
 
Teil 2 der Bootstour - Ankunft und Abladen in Talaimannar - würde ich gern auch noch sehen :-)

Den wird es aber bestimmt nicht geben - zumindest bei YouTube..
 
YouTube - Suchbegriffe: indien ceylon "VW bus" - liefert folgendes Video


sexy VW Bus T1 Super 8 Movie 1971 auf HD Film kopiert hippie girls (03:09)

So ein Glück - Uploaded on Jul 1, 2010
1971 - eine Reise mit Abenteuer und Nervenkitzel mit dem VW-Bus T1 und Ravensburg er Kennzeichen - von Europa über den Iran und Afghanistan weiter nach Pakistan und Indien - als Hippie in Goa bei den Party s - mit der Fähre zur Überfahrt von India nach Sri Lanka - Gefahren bei der Reise gab es genügend - Im Gepäck die Super 8 Filmausrüstung - zur Zeit des Flower Power - als Vegetarier in Ceylon - von Kalkutta dem Ganges entlang - mit dem Freund weiter nach Nepal - Kathmandu und eine Expedition zum Mount Everest - Lukla - der Bus blieb leider in der Himalaya Region - www.mw-mediaworkshop.de



Google - Suchbegriffe: indien ceylon "VW bus" - liefert folgendes Buch bei Amazon von einer anderen Tour

unterwegs: Afghanistan... Indien... Ceylon... Kuweit... Eine Reise
Broschiert – September 2009
von Werner Marischen (Autor)
Broschiert - EUR 12,80

51PUNYOCS8L.jpg


Im Spätsommer des Jahres 1964 erfüllen sich Joe und sein Freund Heinz den abenteuerlichen Wunsch, vor Antritt ihres Studiums eine längere Reise zu unternehmen. Mit dem VW-Bus „Bulli“ soll es von Norddeutschland bis nach Indien gehen. Ihr Weg führt sie durch atemberaubende Landschaften, in fremde Kulturen und zu faszinierenden Menschen und in viele wundersame, manchmal auch gefährliche, aber stets außergewöhnliche Situationen. Vor allem ist es eine Reise zu sich selbst, auf die sich die beiden Freunde begeben und auf der sie mehr finden werden als nur Urlaubserinnerungen ...

Produktinformation
Broschiert: 238 Seiten
Verlag: Schardt, M;
Auflage: 1., Aufl. (September 2009)
Sprache: Deutsch
ISBN-10: 3898414574
ISBN-13: 978-3898414579
Größe und/oder Gewicht: 13,8 x 2,5 x 20,5 cm

Das Buch gibt es auch als Kindle Edition für EUR 3,99.

Quelle: www.amazon.de
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Rameswaram - T'mannar road, rail link a reality soon!

2015-08-03 23:27:57

NEW DELHI: A road and rail link between India's Rameswaram and Sri Lanka's Thalaimannar could be a reality soon as the government of India has asked Asian Development Bank to carry out pre-feasibility study for financing the project across Palk Strait between India and Sri Lanka.

A short boat ride used to connect the railway lines that ended at Thalaimannar in Sri Lanka and Dhanushkodi in India, which was in operation till 1966.

The Project may be a combination of bridge and underwater tunnel which may allow unhindered movement of ships. As the project is in the conceptual stage, it is too early to comment on the time bound programme of this project.

However, the government of SriLanka is yet to give its nod to the project, Minister of State for Road Transport & Highways, Pon. Radhakrishnan informed the Rajya Sabha on Monday. (Economic Times)

Quelle: www.dailymirror.lk
 
Oben