Vehicle prices up after Budget

Hänschen

Betreiber des SLB
Teammitglied
Registriert
24. Juli 2005
Beiträge
17.652
[h=1]Vehicle prices up after Budget[/h]
Due to the revision of Excise Duty on motor vehicles and implementation of the luxury tax on the recent budget proposal, the local vehicle prices would be increased by a minimum of Rs.150,000, Vehicle Importers Association of Sri Lanka (VIASL) Chairman Ranjan Peiris said. After imposing taxes, imported vehicle prices had been increased between Rs.150,000 and Rs.600,000. Accordingly, subsequent to customs import taxes, vehicles with engine capacity less than 800cc such as Suzuki Alto, Daihatsu Mira, Toyota Pixis and Honda N Box have gone up by Rs.150,000. Vehicles with engine capacity less than 1000cc such as Toyota Vios, Toyota Passo and some Honda models are up by Rs.250,000. Vehicles with engine capacity less than 1300cc such as Toyota C-HR and Toyota Yaris have gone up by Rs.500,000. A Rs.600,000 increase in Petrol vehicles with engine capacity less than 1500cc such as Toyota Premio, Toyota Allion and Honda CR-V.


http://www.dailymirror.lk/top_story/Vehicle-prices-up-after-Budget/155-163464


Würde man die aktuellen Preiserhöhungen in der EU umsetzen wollen, wäre sicher die K*** am dampfen.

Mal schauen, was noch so kommt.
 
Wird damit nicht eher der Reichtum der Oberen 10.000 Abgeschöpft?
Ich bin mit dem Steuersystem in Sri Lanka in Punkto Einkommenssteuererklärung nicht vertraut. Aber ich glaube da läuft vieles am Staat vorbei und auf diese Weise holt er sich den Teil.
Weiß jemand wie das in SL läuft? Wobei ich nicht den einfachen Arbeiter/Angestellten meine sondern eher Selbstständige
 
Oben